Παραδοσιακά μας προϊόντα, όπως το λάδι, το κρασί, τα εσπεριδοειδή, το ούζο, η φέτα, που έχουν συνθεθεί με την ελληνική γη, έχουν αναγνωριστεί για την άριστη ποιότητά τους και έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών κατακτώντας τις διεθνείς αγορές, τις τελευταίες δεκαετίες επιχειρείται να παραχθούν σε άλλες χώρες και να πλασαριστούν ως ανταγωνιστικά, με σφετερισμό της ονομασίας τους.
Πρόσφατο παράδειγμα, το φημισμένο ελαιόλαδο Σητείας. Αν και επώνυμο αυτό το προϊόν -με κατοχυρωμένη στη Ε.Ε. ονομασία προέλευσης «Σητεία»- με μεγάλη ζήτηση και συνεχώς αυξανόμενες εξαγωγές, παρά την υψηλή τιμή του και τη μικρή παραγωγή, προκάλεσε το έντονο κερδοσκοπικό ενδιαφέρον της κινεζικής εταιρείας Weihal Faugzheng International Personel Technical - Cooperative co.
Αυτή, ύστερα από δεκαετείς αποτυχημένες προσπάθειες να το «μιμηθεί» ποιοτικά, όπως συμβαίνει με τα ρούχα και άλλα προϊόντα διάσημων κατασκευαστών, αντέγραψε τη φιάλη, την ετικέτα με λατινικούς χαρακτήρες και επιχειρεί να κατοχυρώσει το λάδι που βάφτισε «SITIA» με κινεζική ονομασία προέλευσης, επισημαίνει ο Μάριος Λιγκώνης, διευθυντής εξαγωγών της Ενωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Σητείας.
Ετσι, διευκρινίζει, διοχετεύει στην παγκόσμια αγορά λάδι ή οποιοδήποτε άλλο προϊόν με κινεζικό ή αγνώστου προέλευσης περιεχόμενο, δεδομένου ότι -όπως βεβαιώνεται από τον συνεταιρισμό Λασιθίου- το λάδι «SITIA» δεν προέρχεται από παραγωγούς της περιοχής.
Για την απαράδεκτη καπηλεία, η Συνεταιριστική Ενωση Σητείας προσέφυγε εμπρόθεσμα στην κινεζική Δικαιοσύνη, συνεχίζει την αποστολή πειστηρίων στα κινεζικά δικαστήρια. ''.....'' Γ.Δαμά
Παρασκευή 24 Απριλίου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου