Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2010

ΒΟΡΕΙΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΡΗΤΗΣ:400.000 € για κάμερες φαντάσφματα

Οσμή σκανδάλου αναδύεται από τα στοιχεία που προκύπτουν από την αναζήτηση της υπόθεσης γύρω από τις 40 κάμερες που πριν από περίπου 2 χρόνια τοποθέτησε το ΥΠΕΧΩΔΕ στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, για την παρακολούθηση της κυκλοφορίας και τον εντοπισμό παραβατών οδηγών και δεν λειτούργησαν ποτέ!

Μάλιστα, η πληροφορία ότι στην υπόθεση προμήθειας του ηλεκτρονικού εξοπλισμού για την on line σύνδεση των καμερών με τις Αστυνομικές Διευθύνσεις και τα κατά τόπους τμήματα Τροχαίας θα γινόταν από τη SIEMENS περιπλέκει ακόμη περισσότερο την κατάσταση!


Το έργο της τοποθέτησης και λειτουργίας καμερών στο ΒΟΑΚ δεν ολοκληρώθηκε ποτέ και πολύ περισσότερο το σύστημα δεν λειτούργησε. Ωστόσο υπάρχουν πληροφορίες για κοστολόγηση κάθε κάμερας περί τα 10.000 ευρώ. Το συνολικό ποσό για το ΒΟΑΚ κατά μήκος του οποίου τοποθετήθηκαν 40 κάμερες φτάνει τα 400.000 ευρώ που δαπανήθηκαν από το ΥΠΕΧΩΔΕ.
Την ίδια ώρα οι περισσότερες κάμερες ξηλώθηκαν ή καταστράφηκαν από θερμόαιμους οδηγούς που θεώρησαν ότι είναι παραβίαση της ιδιωτικότητάς τους να τους φωτογραφίζουν σταθερές κάμερες στο ΒΟΑΚ. Το ερωτήματα πλέον τίθενται αβίαστα. Οι σταθερές κάμερες που τοποθετήθηκαν στο ΒΟΑΚ σχετίζονται με την αμαρτωλή υπόθεση της SIEMENS και για αυτό το έργο της σύνδεσής τους με κεντρικό on line σύστημα δεν έγινε ποτέ; Τα κουτιά που τοποθετήθηκαν κατά μήκος του ΒΟΑΚ είχαν μέσα κάμερες όμως έλειπε το λογισμικό του συστήματος το οποίο δεν το προμηθεύτηκε το ΥΠΕΧΩΔΕ ποτέ για άγνωστο μέχρι στιγμής λόγο. Ή δεν υπήρχαν μέσα ούτε οι κάμερες;

Η τοποθέτηση των καμερών άρχισε τους τελευταίους μήνες του 2007, όμως το δίκτυο της εγκατάστασης με τα 40 σημεία που θα έμπαιναν οι σταθερές κάμερες έγιναν στη διάρκεια του 2008 και την ίδια χρονιά θα γινόταν η προμήθεια του λογισμικού για την on line σύνδεση με κεντρικούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές στα κατά τόπους τμήματα τροχαίας που θα «ταξίδευε» μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα η φωτογραφία του οχήματος με το οποίο ο οδηγός διέπραττε την παράβαση της υπέρβασης ορίου ταχύτητας στην Εθνική Οδό.

Χωρίς να επιχειρείται σύνδεση θα πρέπει να αναφερθεί στο σημείο αυτό ότι την ίδια ακριβώς περίοδο οι Γερμανοί είχαν μεταβιβάσει στην ελληνική δικαιοσύνη το φάκελο με τις μίζες της SIEMENS, παρά το γεγονός ότι η δικογραφία άνοιξε σχεδόν ένα χρόνο μετά, δηλαδή το 2009!

Τα σημεία

Η τοποθέτηση σταθερών καμερών δεν αφορά μόνο στην Κρήτη. Το ΥΠΕΧΩΔΕ είχε μεριμνήσει και για την υπόλοιπη Ελλάδα.

Σε κάποιες περιοχές οι κάμερες λειτούργησαν. Στην Κρήτη όμως όχι. Τα ερωτήματα είναι πολλά. Πληρώθηκαν χρήματα; Πόσα;
Η υπόθεση σχετίζεται με τη SIEMENS; Τα σιδερένια κουτιά είχαν κάμερες και έλειπε μόνο το λογισμικό ή ήταν εντελώς άδεια; Κι αν ήταν άδεια για ποιο λόγο παρέμενε προστατευμένη η οθόνη με το «κλείστρο» της φωτογραφικής μηχανής που θα ενεργοποιείτο με φωτοκύτταρο όταν η ταχύτητα κάποιου ΙΧ που θα περνούσε από μπροστά θα ήταν μεγαλύτερη από το επιτρεπόμενο όριο; Να αναφερθεί ότι αρκετές από τις κάμερες που τοποθετήθηκαν στο ΒΟΑΚ σήμερα δεν υπάρχουν.

Ενδεικτικά θα αναφερθούν ορισμένα σημεία στο ΒΟΑΚ που είχαν τοποθετηθεί σταθερές κάμερες.
Αυτά είναι: διακλάδωση Πρασσά, Κοκκίνι Χάνι, στο ύψος της Χερσονήσου πριν το τούνελ, στην είσοδο των Μαλίων, πριν το Σίσσι, στο Σεληνάρι, στο τούνελ Βραχασίου, πριν την Παναγιά Φανερωμένη στο Λασίθι, πριν τη διακλάδωση Αγίου Νικολάου Σητείας, στην Παχιά Άμμο, στο Καλό Χωριό, στις Λίμνες.
Στα δυτικά της Κρήτης κάμερες είχαν τοποθετηθεί μετά τη γέφυρα Πετρέ στο Ρέθυμνο, στη Γεωργιούπολη, τις Βρύσες, στις Καλύβες, στο ύψος της εξόδου για Σούδα κ.λπ.
Υποδομές και παιδεία θα σώσουν τους Κρητικούς από τα τροχαία Λίγα χρήματα και ισχυρή βούληση είναι τα «κλειδιά» για τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων στον οδικό άξονα - καρμανιόλα της Κρήτης, το ΒΟΑΚ.
Μέσα από την εφαρμογή μιας σειράς μέτρων, τα οποία εδώ και χρόνια προτείνουν επιστημονικοί φορείς και οι τοπικές κοινωνίες του νησιού, θα μπορούσε ο αριθμός των θυμάτων από τα τροχαία στο Βόρειο Οδικό Άξονα που έχουν χάσει τη ζωή τους σε κάποια από τα σημεία παγίδες του, να ήταν πολύ μικρότερος.

Είναι χαρακτηριστικό εξάλλου ότι το τουλάχιστον 40% του συνολικού αριθμού των τροχαίων συμβαίνει στο ΒΟΑΚ, αριθμός που αν μη τι άλλο θα έπρεπε να έχει προβληματίσει την πολιτεία και τις αρμόδιες αρχές, με τις τελευταίες όμως να αρκούνται σε μια στάση απάθειας και αδιαφορίας. «Άμεσα και πέρα από οποιαδήποτε οικονομική κρίση, η Κρήτη δικαιούται οδικές υποδομές.

Είναι το μοναδικό κομμάτι της χώρας που στερείται αυτών των υποδομών. Επιβάλλεται να γίνουν άμεσα οι μελέτες για το ΒΟΑΚ και να ξεκινήσει η κατασκευή του οδικού άξονα», τονίζει ο διευθυντής της ΕΛΠΑ.
Ταυτόχρονα ο κ. Γιάννης Λιονάκης, μιλώντας στην «Τ» στέκεται στη διαπίστωση - δέσμευση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, ότι υπάρχει προσωπικό στα σώματα ασφαλείας και πως απλά ο τρόπος διαχείρισης τους είναι λανθασμένος, σημειώνοντας ότι η ενεργοποίηση των αστυνομικών θα είναι σωτήρια σε πολλές περιπτώσεις.
«Εάν υπάρχει επάρκεια ανδρών στην αστυνομία και την Τροχαία και πρέπει απλά να καθοριστεί η διαχείρισή τους, θα πρέπει να δοθούν οι κατευθύνσεις εκείνες, οι οποίες θα προσδιορίσουν ένα διαφορετικό πλαίσιο αστυνόμευσης, που θα λειτουργεί και προληπτικά και κατασταλτικά, προκειμένου να γίνει πράξη αυτό που συναντάμε σε όλες τις άλλες χώρες, δηλαδή σωστή επιτήρηση των δρόμων.

Γιατί όπου η παρουσία των αστυνομικών είναι ουσιαστική, τότε παρατηρείται και μείωση των τροχαίων», επισημαίνει.
Βάρος όμως πρέπει να δοθεί και στον τομέα της πρόληψης και της παιδείας. Όπως λέει ο διευθυντής της ΕΛΠΑ το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής χρόνια τώρα παραμένει απλά σαν εξαγγελία των υπουργών Παιδείας και θα πρέπει να εφαρμοστεί στα σχολεία.
«Είναι ανάγκη να γίνει πράξη και να πάψει να αποτελεί αντικείμενο καλής πρόθεσης κάποιων καθηγητών ή κάποιων φορέων και συλλόγων. Χρειάζεται με λίγα λόγια να γίνει μια συντονισμένη και καλά οργανωμένη προσπάθεια, να αναφέρεται στην εκπαίδευση του παιδιού από την πρώτη του ηλικία μέχρι και την ολοκλήρωση των σπουδών του», εξηγεί.


Ενώ σύμφωνα με τον κ. Λιονάκη, το τελευταίο μέτρο που θα πρέπει οπωσδήποτε να αναμορφωθεί το σύστημα εκπαίδευσης και απόκτησης άδειας των νέων οδηγών, το οποίο σήμερα είναι απαρχαιωμένο και ταυτόχρονα να παταχθεί το εξαιρετικά υψηλό ποσοστό, το οποίο μπορεί να φτάνει και το 20% των οδηγών, οι οποίοι δεν φέρουν ή δεν απόκτησαν ποτέ άδεια οδήγησης.

ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΡΙΤΣΩΤΑΚΗΣ'' ΤΟΛΜΗ''

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου