Την πλάτη στα ΚΤΕΟ, που ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια σε όλη τη χώρα, γυρνούν οι Έλληνες οδηγοί. Τα τελευταία τρία χρόνια, μόνο ένας στους τρεις προσκομίζει το όχημά του για τεχνικό έλεγχο, με αποτέλεσμα σήμερα να κυκλοφορούν χωρίς Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου περίπου 2,7 εκατ. οχήματα!
Αυτό προκύπτει από στοιχεία του νεοσύστατου Πανελληνίου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, εκπρόσωποι του οποίου επιτέθηκαν χθες με σφοδρότητα στα 57 δημόσια ΚΤΕΟ, καταγγέλλοντας ότι «η διαφθορά είναι σημαία τους» και πως «η λειτουργία τους είναι παράνομη, καθώς δεν έχουν καμία πιστοποίηση».
Οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών ΚΤΕΟ παρουσίασαν χθες όχημα, το οποίο, αν και παρέμενε ακινητοποιημένο ύστερα από σύγκρουση στις 24 Ιανουαρίου 2010, πέρασε με... επιτυχία τον έλεγχο από το δημόσιο ΚΤΕΟ Ελληνικού δύο εβδομάδες αργότερα!
«Το περάσαμε εμείς οι ίδιοι δίνοντας 10 ευρώ», είπε ο πρόεδρος του συνδέσμου κ. Κων. Βήκας. Επίσης αναφερόμενος στον «τιμοκατάλογο του λαδώματος» στα δημόσια ΚΤΕΟ, είπε ότι «για τα Ι.Χ., τα ποσά κυμαίνονται μεταξύ 10 και 300 ευρώ, ενώ για τα βαρέα οχήματα που ελέγχονται μόνο από τα δημόσια ΚΤΕΟ, η ταρίφα ξεκινά από τα 700- 1.000 ευρώ και μπορεί να φθάσει ακόμα και τα 10.000 ευρώ, ανάλογα με την περίπτωση»!
Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των ιδιωτικών ΚΤΕΟ, από τα περίπου 7,5 εκατ. οχήματα που αποτελούν το σύνολο του στόλου των οχημάτων, το 2007 δεν ελέγχθηκαν 938.066 οχήματα υπόχρεα για ΚΤΕΟ, το 2008 ανέλεγκτα έμειναν 849.923 οχήματα, ενώ το 2009 εκτιμάται ότι ο αριθμός τους έφθασε το ένα εκατομμύριο!
Για τις ίδιες χρονιές, οι διαπιστωμένες παραβάσεις ΚΤΕΟ από την Τροχαία ήταν 40.309 το 2007, 38.434 το 2008 και 28.544 παραβάσεις το 2009. 1,2 δισ. ευρώ
Η ΚΤΕΟ-αποφυγή, πάντως, φαίνεται ότι στοιχίζει ακριβά στο Δημόσιο, καθώς σύμφωνα με τον κ. Βήκα, «τα απολεσθέντα έσοδα του Δημοσίου από το σύνολο των οχημάτων που δεν έχουν ελεγχθεί την τελευταία τριετία φτάνουν τα 1,2 δισ. ευρώ».
Το ποσό αυτό προκύπτει αν συνυπολογιστεί το πρόστιμο των 400 ευρώ από την Τροχαία, αλλά και το παράβολο του ελέγχου ύψους 50 ευρώ μαζί με τα 10 ευρώ ανά όχημα για την έκδοση Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων.
Πάντως, μέσα στις επόμενες μέρες, το υπουργείο Μεταφορών αναμένεται να καταθέσει στη Βουλή σχέδιο νόμου, με το οποίο θα καθορίζεται αφενός η διαδικασία πιστοποίησης των 57 δημόσιων ΚΤΕΟ και αφετέρου θα δημιουργηθεί ένας ελεγκτικός μηχανισμός για τα 125 ιδιωτικά ΚΤΕΟ που βρίσκονται σε λειτουργία.
ΤΑ ΝΕΑ
Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου