Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2010

Των τριών Ιεραρχών σήμερα .Μήνυμα Ιερώνυμου.

Οι τρεις επιφανείς άγιοι και θεολόγοι της χριστιανικής θρησκείας, προστάτες των γραμμάτων και των μαθητών, ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ο Βασίλειος ο Μέγας και ο Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός ή Γρηγόριος ο Θεολόγος. Αναδείχθηκαν οι περισσότεροι σημαντικοί εκκλησιαστικοί πατέρες και άγιοι.
Η σοφία και η δράση τους έδωσε σ' αυτούς τον τίτλο των μεγίστων φωστήρων, όπως ψέλνεται και στο τροπάριό τους: «Τους τρεις μεγίστους φωστήρας της τρισηλίου θεότητος...».

Και οι τρεις έδειξαν υποδειγματική προσήλωση στη χριστιανική θρησκεία κι η ζωή τους ήταν γεμάτη από τους αγώνες τους γι' αυτή.
Τα συγγράμματά τους, αλλά και η προφορική τους διδασκαλία έδωσαν δόξα και αίγλη στη χριστιανική παιδεία.
Γαλουχημένοι με τα βαθιά νοήματα της θρησκείας και άριστοι γνώστες της αρχαίας ελληνικής σοφίας, συνδυάζουν τις γνώσεις τους αυτές και προσφέρουν τις πρώτες βάσεις στη διαμόρφωση της ελληνοχριστιανικής παιδείας και του ελληνοχριστιανικού πολιτισμού.

Για τη μεγάλη προσφορά τους στα γράμματα ανακηρύχτηκαν άγιοι προστάτες των γραμμάτων, των μαθητών και γενικά της σπουδάζουσας νεολαίας.


Μήνυμα Ιερώνυμου προς μαθητές και εκπαιδευτικούς

«Όσο η Παιδεία θα ισοδυναμεί με εκπαιδευτικό σύστημα που θεωρείται επιτυχημένο μόνο ως προπαρασκευαστικό στάδιο για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση τόσο περισσότερο θα αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών που θα ''χάνεται'' και δεν θα ολοκληρώνει τη βασική εκπαίδευση, θα υποφέρει απο κατάθλιψη και θα μισεί το σχολείο».
Αυτό τονίζει ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος στο μήνυμά του προς μαθητές και εκπαιδευτικούς, για την εορτή των Τριών Ιεραρχών.

Ο αρχιεπίσκοπος συνέχισε προσθέτοντας: «Για τους Τρείς Ιεράρχες, ο νόμος της αγάπης, της ισότητας, της ελευθερίας και της ειρήνης, δεν έχει τίποτε το κοινό με το νόμο των ισχυρών κάθε εποχής.
Η Παιδεία, σύμφωνα με τη διδασκαλία τους, αποτελεί δρόμο απελευθέρωσης προσωπικής και κοινωνικής και το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να σέβεται την ιδιαιτερότητα του προσώπου του μαθητή, να βρίσκεται στην υπηρεσία του, να καλλιεργεί και να θεραπεύει τη δίψα του για μάθηση.
Ο στόχος πρέπει να είναι η κατά πρόσωπο καλλιέργεια και όχι το κατά κεφαλήν εισόδημα.
Η αγάπη και όχι η αναγκαιότητα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου