Πέμπτη 11 Μαρτίου 2010

ΧΑΝΙΑ:Ξενοδοχεία της Κρήτης στο σφυρί...

"Στο σφυρί" βγαίνουν 50 ξενοδοχειακές μονάδες της Κρήτης λόγω οικονομικής κρίσης, το 1/3 των οποίων βρίσκονται στα Χανιά. Σύμφωνα με πηγή από μεσιτικά γραφεία της Ελλάδας, τα προς πώληση ξενοδοχεία σε όλη την χώρα είναι περίπου 500, επειδή όμως αρκετοί ιδιοκτήτες κινούν μόνοι τους τις διαδικασίες πώλησης, σύμφωνα με τοπικούς φορείς, προς πώληση έχουν βγει 700 μονάδες.
Την ίδια ώρα, προβληματισμένοι εμφανίζονται οι ξενοδόχοι του νομού Χανίων αφού εκτιμούν ότι η νέα τουριστική περίοδος παρά το γεγονός ότι ξεκινά αρκετά πρόωρα φέτος, λόγω του Πάσχα, αναμένεται να είναι υποτονική σε σχέση με πέρυσι.

Και αυτό διότι οι φορείς του τουρισμού θεωρούν ότι τα πρόσφατα οικονομικά μέτρα, θα επηρεάσουν την πορεία του τουρισμού και ειδικά την καταναλωτική συμπεριφορά διακοπών, των Ελλήνων επισκεπτών.
Όπως ανέφερε στα "Χ.Ν." ο πρόεδρος των Ξενοδόχων νομού Χανίων κ. Νίκος Κόρακας "στα Χανιά έχουν ξεκινήσει ήδη οι διαδικασίες της προετοιμασίας των ξενοδοχειακών μονάδων για να υποδεχτούν την νέα τουριστική περίοδο. Όπως είναι γνωστό, φέτος το Πάσχα Ορθόδοξων και Καθολικών είναι αρκετά νωρίτερα από πέρυσι, στις αρχές του Απρίλη. Αυτό έχει ως συνέπεια να υπάρξουν κάποιες πρώτες αφίξεις στα τέλη του Μαρτίου κι αυτό είναι κάτι αισιόδοξο. Υπάρχουν δύο πτήσεις ειδικά για τα Χανιά και θεωρούμε ότι είναι μια καλή αρχή. Αυτό όμως δεν πρέπει να παραπλανά σχετικά με το τι θα γίνει στο σύνολο της τουριστικής περιόδου, που πιστεύουμε ότι θα είναι κάπως υποτονική σε σχέση με πέρυσι".
Η ΝΕΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΣΕΖΟΝ
Για την νέα τουριστική σεζόν, ο πρόεδρος Ξενοδόχων νομού Χανίων τόνισε ότι από τις αρχές του χρόνου τα στοιχεία από την αγορά της Αγγλίας δεν είναι ενθαρρυντικά. Ωστόσο η Σκανδιναβική αγορά δείχνει μια τάση σταθεροποίησης σε σχέση με την περυσινή τουριστική περίοδο.
"Σε λίγες μέρες θα μπορούμε να έχουμε μια πρώτη εικόνα για την τουριστική αγορά της Γερμανίας αφού ως γνωστόν, αυτές οι τρεις αγορές, Γερμανία, Αγγλία, Σκανδιναβία, αποτελούν την πλειοψηφία των επισκεπτών του νομού μας. Η ανταγωνιστικότητα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων έχει πληγεί από την οικονομική κρίση. Υπάρχει μεγάλη πίεση στην αγορά και στις τιμές και στα ήδη διαμορφωμένα συμβόλαια. Πιστεύουμε ότι τα μέτρα τα οποία έχουν ληφθεί σε εθνικό επίπεδο, θα επηρεάσουν την πορεία του τουρισμού και ειδικά την καταναλωτική συμπεριφορά διακοπών των Ελλήνων επισκεπτών. Έτσι δεν περιμένουμε ότι την περίοδο του Πάσχα θα ξεκινήσουν την λειτουργία τους πολλές ξενοδοχειακές μονάδες στα Χανιά. Μάλιστα, αυτό που συμπεραίνουμε χρόνο με τον χρόνο είναι πως κάθε τουριστική σεζόν ανοίγουν όλο και λιγότερες. Κάτι ανάλογο θα συμβεί και τώρα. Βέβαια πάντα παρατηρείται μεγάλη προσέλευση την περίοδο του Πάσχα ειδικά από Έλληνες, όμως δεν είναι αυτοί οι οποίοι έρχονται για διακοπές και επιλέγουν καταλύματα για αυτόν τον σκοπό. Οι περισότεροι μένουν σε συγγενείς, γνωστούς και φίλους. Φέτος εκτιμάμε ότι οι Έλληνες επισκέπτες την γιορτινή περίοδο θα είναι αρκετά λιγότεροι. Γι’ αυτό περιμένουμε ότι το 50% των ξενοδοχείων θα ανοίξουν στα Χανιά, κι αυτό γιατί την συγκεκριμένη περίοδο ξεκινούν οι σχολικές εκδρομές. Στον νομό μας αναμένονται αρκετά σχολεία φέτος όμως δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι αν θα διατηρήσουμε αυτή την πρωτιά ως προορισμός για σχολικές εκδρομές στο μέλλον," ανέφερε ο κ. Κόρακας.
ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ
"Στην Κρήτη αναμένονται να κλείσουν κάποιες τουριστικές επιχειρήσεις. Ήδη γνωρίζουμε ότι αρκετά ξενοδοχεία σε πανελλήνιο επίπεδο αλλα και σε επίπεδο Κρήτης, αυτή την στιγμή πωλούνται. Μάλιστα, κάποιες από αυτές είναι μεγάλων κατηγοριών. Αυτό συμβαίνει διότι η ανταγωνιστικότητα των ξενδοχείων έχει πληγεί από την οικονομική κρίση, υπάρχει μεγάλη πίεση στην αγορά. Οι τιμές έχουν κατέβει πάρα πολύ, σε σημείο που δεν μπορούν να κατέβουν άλλο. Αυτές οι περαιτέρω πιέσεις που δέχονται αρκετές ξενοδοχειακές μονάδες αυτή την στιγμή, τις βγάζουν εκτός αγοράς αφού δεν μπορούν να αντέξουν το βάρος της πίεσης. Γι’ αυτό βλέπουμε ότι ήδη πωλούνται κάποιες τουριστικές μονάδες. Την ακριβή έκτασή τους δεν την γνωρίζουμε ακόμα. Ωστόσο, σύμφωνα με έρευνα που έχει γίνει μέσω των μεσιτικών γραφείων όλης της Ελλάδας, μέσα από τις δημοσιευμένες αγγελίες των επιχειρήσεων που πωλούνται έχουν ομαδοποιηθεί ανα νομό. Για την Κρήτη, σε πρώτη φάση, φαίνεται πως πωλούνται πενήντα ξενοδοχεία, μικρά και μεγάλα σε αστέρια με αποτέλεσμα αυτό να δείχνει το μέγεθος του προβλήματος που υπάρχει. Στα Χανιά, σύμφωνα με την αρχή της αναλογικότητας, πωλείται το 1/3 από αυτά τα πενήντα ξενοδοχεία, χωρίς να έχουμε περισότερα ακριβή στοιχεία. Σε τέτοιες δύσκολες εποχές η αδυναμία συντήρησης μιας ξενοδοχειακής μονάδας εξωθεί τους επιχειρηματίες να πωλήσουν αντί να την κρατούν ανοικτή και να υφίστανται ζημίες ή άλλες υποχρεώσεις προς τράπεζες και δάνεια" τόνισε ο κ. Κόρακας.
Κληθείς να σχολιάσει τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας που δείχνει την χώρα μας να καταλαμβάνει την τέταρτη θέση ως καλύτερος προορισμός σε παγκόσμιο επίπεδο ο πρόεδρος Ξενοδόχων του νομού ανέφερε: "Η τέταρτη θέση δεν θεωρούμε ότι είναι η καλύτερη για την χώρα μας. Θεωρώ ότι η ανταγωνιστικότητα του τουρισμού έχει πληγεί. Δεν είναι ουσιαστικά μείωση της ποιότητας του τουριστικού προιόντος το οποίο προσφέρουμε, αλλά η οικονομική αδυναμία που παρουσιάζουν ως πελάτες οι επισκέπτες της Ευρώπης. Πολλοί έχουν πληγεί οικονομικά και το διαθέσιμο εισόδημα για τουρισμό έχει μειωθεί αρκετά, αυτό εξωθεί τους επισκέπτες ιδιαίτερα της βόρειας και της δυτικής Ευρώπης να επιλέγουν προορισμούς κοντινότερους. Για παράδειγμα ένα ποσοστό 20% των Γερμανών επισκεπτών προτιμούν πλέον να παραμένουν εντός εθνικών ορίων για διακοπές αντί να επιλέγουν μακρινούς προορισμούς είτε στην Μεσόγειο είτε στην Ανατολή όπως έκαναν μέχρι τώρα".
Ο κ. Κόρακας επεσήμανε ότι για να επανέλθει η ανταγωνιστικότητα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων απαιτούντα άμεσα μέτρα στήριξης του κλάδου από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης. "Θεωρούμε ότι είναι σημαντική η στήριξη των εργοδοτικών εισφορών κατα την διάρκεια της τουριστικής περιόδου και ιδιαίτερα τους μήνες μη αιχμής. Επίσης το χαρτόσημο των δανείων και η ρύθμιση των χρεών θα εξασφαλίσουν ρευστότητα στις τουριστικές επιχειρήσεις. Τέλος απαραίτητη είναι η συνολική στοχευμένη προβολή της χώρας στο εξωτερικό για να ανέβουμε από την τέταρτη στην πρώτη θέση των προτιμήσεων των ξένων επισκεπτών".

Της Ελένης Φουντουλάκης- Χανιώτικα Νέα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου