Θέμα απαίτησης υπερβολικών εγγυητικών επιστολών από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χανίων για έργα όδευσης οπτικών ινών που πρόκειται να πραγματοποιηθούν στον Δήμο Ανατολικού Σελίνου, έθεσε ο Δήμαρχος, Ελευθέριος Παπαδερός. Μιλώντας σχετικά, ο κ. Παπαδερός επεσήμανε τα ακόλουθα:
1. Στόχος όλων θα πρέπει να είναι η υλοποίηση όλων των αναπτυξιακών έργων στο Νομό, μεταξύ αυτών και η ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας από εταιρείες τηλεπικοινωνιών (ΟΤΕ, CYTA), πάντα σύμφωνα με τους κανόνες της τέχνης και της επιστήμης.
Και ο πλέον «άσχετος» με το αντικείμενο πολίτης του Νομού μπορεί να αντιληφθεί πως τομές που έχουν πραγματοποιηθεί στο οδικό δίκτυο από εταιρείες τηλεπικοινωνιών, όχι μόνο δεν έχουν αποκατασταθεί πλήρως αλλά σε πολλά σημεία δημιουργούν κινδύνους για την οδική ασφάλεια κυρίως των δικυκλιστών.
2. Η Πολιτεία, μέσω του αρμόδιου Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, αντιλαμβανόμενη το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με την υπ’ αριθμόν 2748/28-3-2008 εγκύκλιο και σε εφαρμογή του Ν.3481/2006 καθόρισε συγκεκριμένο ύψος εγγυητικών επιστολών για την αποκατάσταση των οδοστρωμάτων.
Η λογική αυτή με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο, καθώς δε μπορεί να θυσιάζεται η ποιότητα των οδοστρωμάτων και η ασφάλεια των οδηγών στο βωμό των κερδών ιδιωτικών επιχειρήσεων.
3. Με την υπ’ αριθμόν 5278/17-7-2009 απόφασή μου και έπειτα από σχετική γνωμοδότηση της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της ΝΑΧ ορίζονται οι εγγυητικές επιστολές που πρέπει να καταθέτουν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, προσαρμοσμένη στα δεδομένα του Νομού και μάλιστα προς το ελαστικότερο απ’ ότι προβλέπει η σχετική νομοθεσία.
4. Καμία συνάφεια δεν έχει το κόστος της εργολαβίας με το ύψος των εγγυητικών επιστολών. Αυτονόητο είναι πως το ύψος της εγγυητικής επιστολής καθορίζεται με μαθηματικό τύπο από το αρμόδιο Υπουργείο, σε σχέση με τη ζημιά που μπορεί να προκληθεί στο οδόστρωμα εάν η αποκατάσταση δεν είναι αυτή που πρέπει.
5. Το κόστος έκδοσης μιας εγγυητικής επιστολής για μεγάλες και σοβαρές εταιρείες είναι αμελητέο (περίπου 2‰), δηλαδή απαιτούνται λίγες εκατοντάδες ευρώ κόστος έκδοσης, που σε τίποτα δεν επηρεάζει το συνολικό κόστος του έργου.
Οι εταιρείες βέβαια δυσανασχετούν με την κατάθεση εγγυητικών επιστολών, όχι για το κόστος αλλά για την υποχρέωση στην πλήρη και επιμελή αποκατάσταση του οδοστρώματος. Εάν το Υπουργείο είχε εκδώσει νωρίτερα από το 2008 τη σχετική εγκύκλιο δεν θα είχε αυτή την εικόνα το οδικό δίκτυο του Νομού με τις πολλές κακότεχνες τομές που θυμίζει τριτοκοσμική χώρα. Δε νομίζω, όποιος έχει ταξιδέψει στο εξωτερικό να έχει δει ανάλογη εικόνα. Ή μήπως στο εξωτερικό δεν έχει αναπτυχθεί η ευρυζωνικότητα;
6. Για μας δεν υπάρχει δίλλημα. Ναι στην ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας με τις απαραίτητες εγγυήσεις για τις εταιρείες, προκειμένου να διασφαλιστεί η ποιότητα του οδοστρώματος και να μη θρηνήσουμε θύματα από πιθανές κακοτεχνίες, όπως έχει συμβεί στο παρελθόν.
Η ΝΑΧ κάνει μια γιγαντιαία προσπάθεια να βελτιώσει το επαρχιακό οδικό δίκτυο του Νομού και δεν σκοπεύει να θυσιάσει αυτή την προσπάθεια για να εξασφαλίσει επιπλέον 500 ή 1.000 ευρώ σε ιδιωτικές εταιρείες.
7. Οι εταιρείες που ισχυρίζονται ότι προσφέρουν ανάπτυξη θα πρέπει να σέβονται τους φορείς του τόπου και να μην παραπλανούν αιρετούς με τέτοιου είδους διλλήματα.
8. Επειδή η προσπάθεια παραπλάνησης από την αρμόδια υπάλληλο του ΟΤΕ [OTEr.AT] Σχετικά άρθρα στα Χανιά έχει φτάσει σε σημείο να αγγίζει τα όρια της συκοφαντίας στο πρόσωπό μου, επιφυλάσσομαι παντός νομίμου δικαιώματός μου.
Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χανίων, στη δική μου θητεία, είναι πρωτοπόρος στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, επειδή πιστεύω ότι έχουν πολλές εφαρμογές στην καθημερινότητα των πολιτών, συμβάλλοντας στην απλοποίηση των διαδικασιών, στην καλύτερη ενημέρωση και κατ’ επέκταση στην καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη.
Θα πρέπει λοιπόν και οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αυτούς τους τομείς, να το κάνουν με σεβασμό στις υποδομές και με στόχο την πολύπλευρη εξυπηρέτηση του πολίτη.
Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου