Ως το τέλος της τρέχουσας εβδομάδας αναμένεται πιθανότατα να υπογραφεί από τον υπουργό Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης κ. Π. Παυλόπουλο η άδεια που θα δώσει το «πράσινο φως» στον ΟΤΕ για εκπομπή δορυφορικής συνδρομητικής τηλεόρασης από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Με την εξέλιξη αυτή ξεκινά ουσιαστικά η μάχη της δορυφορικής, συνδρομητικής τηλεόρασης, ένας τομέας της αγοράς που ως σήμερα μονοπωλείται από τη Νova, η οποία ανήκει στη Forthnet.
Η νέα υπηρεσία δορυφορικής μετάδοσης συνδρομητικής τηλεόρασης από τον ΟΤΕ αναμένεται να ανακοινωθεί και επίσημα στην ερχόμενη ΔΕΘ, ενώ σε όλη τη διάρκεια της νέας τηλεοπτικής σεζόν η πλατφόρμα θα εμπλουτίζεται και θα ενισχύεται με πακέτα και ειδικές προσφορές.
Η κίνηση αναμένεται να δημιουργήσει μια νέα πηγή εσόδων στον ΟΤΕ, καθώς τα αποτελέσματα της λειτουργίας της πλατφόρμας του ΙΡΤV (τηλεόραση μέσω Ιnternet) δεν είναι και τόσο θετικά, δεδομένου ότι η υπηρεσία αυτή συγκεντρώνει μικρό αριθμό συνδρομητών ο οποίος ανέρχεται περί τους 4.000-5.000. Αντίθετα ο ΟΤΕ έχει τη θετική εμπειρία της Romtelecom, η οποία κατάφερε να αποκτήσει περίπου 1 εκατ. συνδρομητές δορυφορικής τηλεόρασης στη Ρουμανία τα δύο τελευταία χρόνια.
Η υπηρεσία, που ονομάζεται Dolce, προσφέρεται πάλι μέσω του δορυφόρου ΗellasSat και έχει καταφέρει να ανασχέσει τη σημαντική διαρροή πελατών που καταγράφηκε τα τελευταία δύο- τρία χρόνια στη ρουμανική θυγατρική εταιρεία του ΟΤΕ.
Η υψηλή χωρητικότητα του ΗellasSat είναι σε θέση να υποστηρίξει τη μετάδοση σήματος υψηλής ευκρίνειας. Η μετάδοση αυτή προσφέρει διπλάσια ευκρίνεια απ΄ ό,τι η υφιστάμενη μορφή μετάδοσης. Εφόσον ο ΟΤΕ προετοιμαστεί έγκαιρα και ξεκινήσει τη λειτουργία της νέας δορυφορικής πλατφόρμας, θα είναι η πρώτη μετάδοση σήματος τηλεόρασης υψηλής ευκρίνειας στην Ελλάδα.
Η αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα θεωρείται ώριμη παρά το γεγονός ότι η διείσδυσή της στα ελληνικά νοικοκυριά είναι χαμηλή (περίπου στο 10%). Σύμφωνα με ανεξάρτητες έρευνες, το 2008 καταμετρήθηκαν 330.000 πελάτες (νοικοκυριά) συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2009 η Νova ανακοίνωσε 352.000 συνδρομητές.
Η πραγματική αγορά όμως είναι μεγαλύτερη, καθώς θεωρείται ότι υπάρχουν πολλοί που «πειρατεύουν» τις υπηρεσίες της Νova. Ακόμη υπάρχει και η νέα τεχνολογική πλατφόρμα, η οποία προσφέρει συνδρομητικές υπηρεσίες τηλεόρασης μέσω γρήγορου Ιnternet.
Αλλά η συγκεκριμένη αγορά θεωρείται χαμηλού ενδιαφέροντος και ως σήμερα εκτιμάται ότι υπάρχουν περίπου 100.000 συνδρομητές, εκ των οποίων τους περισσότερους ελέγχει η Οn Τelecoms. Επειδή όμως η συγκεκριμένη υπηρεσία προσφέρεται συνδυαστικά με άλλα πακέτα (ευρυζωνικό Ιnternet και τηλεφωνία), είναι δύσκολο να βρεθεί ο πραγματικός αριθμός των πελατών που κάνει χρήση της συγκεκριμένης συνδρομητικής υπηρεσίας τηλεόρασης.
ΤΟ ΒΗΜΑ
Πέμπτη 30 Ιουλίου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου