Παρασκευή 5 Μαρτίου 2010

ΡΕΘΥΜΝΟ:Στο «κόκκινο» τα καύσιμα στα πρατήρια

«Κόκκινο» χτύπησαν από χθες οι τιμές των καυσίμων και στα πρατήρια του Ρεθύμνου, πριν ακόμα καταλαγιάσει ο κονιορτός από την προχθεσινή εξαγγελία των δυσβάσταχτων οικονομικών μέτρων από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο.
Από χθες τα ξημερώματα, διυλιστήρια και εταιρείες προχώρησαν αμέσως σε αναπροσαρμογή των τιμολογίων τους, με αποτέλεσμα οι τιμές να έχουν ξεπεράσει κάθε ρεκόρ στα τοπικά δεδομένα.

Μετά την
πρόσφατη εξαγγελθείσα αύξηση κατά 0,12 λεπτά το λίτρο και κυρίως με τη νέα ανατίμηση τη δεύτερη σε μικρό χρονικό διάστημα του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, η αμόλυβδη βενζίνη στα πρατήρια του Ρεθύμνου κυμαίνεται από χθες κατά μέσο όρο από 1,50-1,53 ευρώ το λίτρο.

Η δε σούπερ αμόλυβδη που αποτελεί πλέον είδος πολυτελείας, από 1,62 που διετίθετο μέχρι πρότινος, αγγίζει σήμερα το 1,75 ευρώ.
Όσον αφορά στο πετρέλαιο κίνησης, η τιμή του ανέρχεται στο 1,27 ευρώ το λίτρο, ενώ το αντίστοιχο θέρμανσης που παραμένει σταθερό, πωλείται από 0,63-0,66 λεπτά.

Αξιοσημείωτο είναι πως από τις 15 Μαρτίου που θα αυξηθεί κατά δύο μονάδες και ο Φ.Π.Α., η επιβάρυνση για τους καταναλωτές θα είναι περισσότερο δυσβάσταχτη, καθώς θα υποχρεωθούν να βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη και για τις μετακινήσεις τους. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Βενζινοπωλών Ρεθύμνου Ηρακλή Ξυδάκη, η επιβάρυνση για τα νοικοκυριά είναι σημαντική με αποτέλεσμα η κατανάλωση να πέσει κατακόρυφα, καθώς μετά τις συνολικές ανατιμήσεις που θα σημειωθούν και την απώλεια εισοδήματος, θα υπάρξει περιορισμός σε όλες τις δαπάνες:

«Τα μέτρα που εξαγγέλθηκαν είναι άδικα. Στο ήδη βεβαρημένο κλίμα και στη μειωμένη κίνηση στα πρατήρια του νομού, με τα νέα μέτρα οι μετακινήσεις των πολιτών με τα οχήματά τους θα μειωθούν ακόμα περισσότερο.

Το αυτοκίνητο ωστόσο για τη μεσαία τάξη δεν αποτελεί είδος πολυτελείας, αλλά ανάγκης, καθώς η κάθε οικογένεια το χρησιμοποιεί κατά κύριο λόγο για να μεταφέρει τα παιδιά της στο σχολείο και στο φροντιστήριο.
Κατά συνέπεια, αναμένεται σημαντική πτώση στα πρατήρια καυσίμων, σε ποσοστό ακόμα και 40%, λαμβάνοντας υπόψη ότι ένα αυτοκίνητο που γέμιζε το ρεζερβουάρ με 50 ευρώ, τώρα πλέον θα απαιτηθούν 80 ευρώ, ενώ εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα, οι οδηγοί δεν διαθέτουν πάνω από 20 ευρώ για βενζίνη», τόνισε ο κ. Ξυδάκης.


Αναφορικά εξάλλου με το θέμα εγκατάστασης ταμειακών μηχανών στις αντλίες των πρατηρίων που φαντάζει πολύ μακρινό, ο πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Ρεθύμνου, επισήμανε ότι βάσει ενημέρωσης που είχαν από το αρμόδιο υπουργείο, αναμένεται εντός των ημερών η απόφαση για έκδοση αποδείξεων από τις υφιστάμενες ταμειακές τους μηχανές, ζήτημα που εξετάζεται όμως από τους πρατηριούχους για την περίπτωση που καλύπτονται με τον τρόπο αυτό, όσον αφορά στην εισροή και εκροή των καυσίμων.» «Χωρίς προετοιμασία η αύξηση των φόρων στα καύσιμα»
Σύγχυση και αναπάντητα ερωτηματικά δημιουργούν οι αποφάσεις της κυβέρνησης για την αύξηση των φόρων στα καύσιμα οι οποίες για μία ακόμη φορά πάρθηκαν χωρίς επαρκή προετοιμασία, όπως τονίζει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ).
Σύμφωνα με την Ομοσπονδία, χθες το πρωί διευκρινίστηκε με ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών ότι η αύξηση του Φ.Π.Α. θα ισχύσει από τις 15 Μαρτίου.

Ωστόσο το σύστημα «Ήφαιστος» δούλεψε με τον αυξημένο συντελεστή για λίγες ώρες χθες και επανήλθε αργότερα στον παλιό.
«Η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης», τονίζεται, «σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά ισχύει από χθες.
Με αυτό το δεδομένο η ΠΟΠΕΚ καταγγέλλει τη μόνιμη εύκολη λύση που επιλέγουν ορισμένοι, να κατηγορούν τους… βενζινοπώλες για δήθεν κερδοσκοπία καθώς η σταδιακή αύξηση των τιμών στα πρατήρια αντικατοπτρίζει το αυξημένο κόστος αντικατάστασης των αποθεμάτων που έχουν ήδη από σήμερα τα πρατήρια.

Εξάλλου, είναι οξύμωρο να κατηγορούνται οι βενζινοπώλες για τις τιμές την ώρα που η κυβέρνηση σε διάστημα ενός μήνα αύξησε τους φόρους στη βενζίνη περισσότερο από 27 λεπτά το λίτρο.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων επισημαίνει για άλλη μία φορά τις ευθύνες της κυβέρνησης για τον απόλυτο έλεγχο της παράνομη διακίνησης καύσιμων, από την οποία προκύπτει απώλεια εσόδων με συντηρητικούς υπολογισμούς πάνω από 800 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.


Επίσης η κυβέρνηση πρέπει να ενεργοποιήσει άμεσα τον Ν. 3335/2005 σχετικά με την πρόσβαση των πρατηριούχων για αγορές καυσίμων από τα διυλιστήρια, από την οποία θα προέλθει μείωση της μέσης τιμής στην αμόλυβδη κατά 7-8 λεπτά περίπου.
Η ΠΟΠΕΚ τονίζει για μία ακόμη φορά τις επιπτώσεις που θα έχει στο κόστος ζωής, στο διαθέσιμο εισόδημα, στην κατανάλωση και στα πρατήρια η αύξηση των φόρων.

Για τη συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών το αυτοκίνητο δεν είναι είδος πολυτελείας αλλά ανάγκης», καταλήγει η ανακοίνωση.


Ρεθεμνιώτικα Νέα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου