Τετάρτη, 7 Απριλίου 2010

Aκτοπλοΐα: "Μάχη" αυτό τον μήνα και στα Χανιά

O Απρίλιος φέρνει σε θέση «μάχης» τους μεγάλους ομίλους της ακτοπλοΐας στις δύο από τις μεγαλύτερες αγορές των εσωτερικών γραμμών, τη Ρόδο και τα Χανιά.

Την επόμενη Δευτέρα, 12 Απριλίου, η Hellenic SeaWays -στην οποία συμμετέχουν Sea Star και ΑΝΕΚ- εισέρχεται στη γραμμή των Δωδεκανήσων με το επιβατηγό - οχηματαγωγό Hellenic Voyager. To πλοίο θα εκτελεί τη γραμμή Πειραιάς - Κως - Ρόδος κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή από Πειραιά στις 6 μ.μ. Το Hellenic Voyager έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 1.600 επιβατών και 110 φορτηγών και αναπτύσσει ταχύτητα 22 ναυτικών μιλίων.

Η κίνηση της HSW είχε αποφασιστεί από πέρυσι καθώς η εταιρεία διέβλεπε το κενό που θα δημιουργούσε στην αγορά η αποχώρηση από την ακτοπλοΐα των πλοίων των Γεράσιμου Αγούδημου λόγω των οξυμμένων οικονομικών προβλημάτων. Αναζητώντας το κατάλληλο πλοίο αποδρομολόγησε το ro - ro Hellenic Voyager από τη γραμμή Κόρινθος - Ιταλία και ύστερα από μετασκευή δήλωσε τη δρομολόγησή του στα Δωδεκάνησα.

Διακίνηση
Κάθε χρόνο στην αγορά των Δωδεκανήσων διακινούνται περί τους 880.000 επιβάτες, περί τα 92.000 φορτηγά και 126.000 Ι.Χ.

Εκτιμάται ότι τα Δωδεκάνησα είναι η δεύτερη σε μέγεθος αγορά της ελληνικής ακτοπλοΐας μετά το Ηράκλειο της Κρήτης. Ο τζίρος της υπολογίζεται ότι είναι μεγαλύτερος από εκείνον των Χανιών που εκτιμήσεις τον φέρνουν στα 45 εκατομμύρια δολάρια.

Η HSW, σύμφωνα με στελέχη της, θα προχωρήσει σε μία τιμολογιακή πολιτική προσφορών και εκπτώσεων με στόχο να αποσπάσει ένα μερίδιο της κίνησης που έχει εξασφαλίσει τα τελευταία χρόνια η Blue Star Ferries του ομίλου της Attica.

H Βlue Star Ferries εισήλθε στα Δωδεκάνησα πριν από λίγα χρόνια με ένα επιβατηγό ? οχηματαγωγό και σύντομα εδραίωσε τη θέση της επωφελούμενη και από την απουσία άλλου σοβαρού ανταγωνιστή δίπλα της. Επένδυσε στην κίνηση της Ρόδου και σήμερα δραστηριοποιείται γενικά στα Δωδεκάνησα συνδέοντάς τα και με τις Κυκλάδες με τέσσερα πλοία της.

Στα Χανιά
Στις 23 Απριλίου η Blue Star Ferries εισέρχεται στη δεύτερη γραμμή της Κρήτης, τη γραμμή Πειραιάς - Χανιά, την κύρια αγορά και έδρα της ΑΝΕΚ. Ο τζίρος της υπολογίζεται στα 45 εκατ. ευρώ και ο όμιλος της Attica έχει σχεδιάσει μία τιμολογιακή πολιτική πακέτων και προσφορών με ημερήσια δρομολόγια, δηλαδή περίπου αντίστοιχη με εκείνη που είχε ακολουθήσει πριν από ένα περίπου χρόνο μπαίνοντας με το Superfast 12 στη γραμμή Πειραιάς - Ηράκλειο.

Το Blue Horizon θέτοντας στη διάθεση των πελατών του ένα μεγάλο γκαράζ για τα φορτηγά, θα εκτελεί το δρομολόγιο Πειραιάς - Χανιά με μία ταχύτητα 22,5 μιλίων. Το πλοίο θα αναχωρεί από τον Πειραιά περίπου στις 2.45 μ.μ. ενώ από Χανιά θα αποπλέει την ίδια μέρα γύρω στις 11μ.μ. Το Blue Horizon αποδρομολογήθηκε το φθινόπωρο του 2009 από τη γραμμή Πάτρα - Μπάρι καθώς αντικαταστάθηκε από ένα νεότευκτο και περισσότερο κατάλληλο για τις συνθήκες της αγοράς. Η εταιρεία το χρησιμοποίησε για αντικαταστάσεις στο Αιγαίο ενώ παράλληλα εξέτασε τις γραμμές του Αιγαίου στις οποίες θα μπορούσε να το αξιοποιήσει με δεδομένο το μεγάλο μήκος του.

Λάθος
Είναι η δεύτερη φορά που η BSF θα επιχειρήσει να «σταθεί» στην αγορά των Χανίων. Την πρώτη αναγκάστηκε να αποχωρήσει λόγω της οικονομικής αιμορραγίας που έφερε το εγχείρημα στον όμιλο της Attica όταν τα ηνία του κρατούσε ακόμα ο Περικλής Παναγόπουλος. Όμως, όπως επεσήμαιναν πέρυσι στο Ηράκλειο στελέχη της ΒSF, κατά το παρθενικό ταξίδι του Superfast 12, τελικά η αποχώρηση της εταιρείας εκείνη την εποχή ήταν λάθος και αν δινόταν λίγος ακόμα χρόνος τότε τα πράγματα θα είχαν εξελιχθεί διαφορετικά.

Τώρα προφανώς τα στελέχη του ομίλου κρίνουν ότι έχουν ωριμάσει οι συνθήκες να διορθώσουν τη βιαστική απόφαση εκείνης της περιόδου ενώ ο όμιλος της Attica θεωρεί ότι έχει στα χέρια του μία ρευστότητα που του επιτρέπει να επωφεληθεί από τις ευκαιρίες που δημιουργεί κάθε κρίση σε κάθε αγορά.

Όπως στη γραμμή του Ηρακλείου έτσι και στη γραμμή των Χανίων ο ανταγωνισμός θα είναι έντονος όμως εκεί που οι εταιρείες θα ρίξουν μεγάλο βάρος είναι η μεταφορά των φορτηγών. Αυτή άλλωστε ήταν και η αχίλλειος πτέρνα της BSF όταν κατήλθε για πρώτη φορά στο λιμάνι της Σούδας. Εκεί λέγεται ότι συνάντησε τη μεγαλύτερη αντίσταση από την πλευρά της ΑΝΕΚ.

Εντονος ανταγωνισμός
Οπως στη γραμμή του Ηρακλείου έτσι και στη γραμμή των Χανίων ο ανταγωνισμός θα είναι έντονος όμως εκεί που οι εταιρείες θα ρίξουν μεγάλο βάρος είναι η μεταφορά των φορτηγών.

45 εκατ. δολ. ο τζίρος
Ο τζίρος της αγοράς της Δωδεκανήσου υπολογίζεται ότι είναι μεγαλύτερος από εκείνον των Χανιών που εκτιμήσεις τον φέρνουν στα 45 εκατομμύρια δολάρια.

Της Αγγελικής Καλλή-Ημερησία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου