Ξεκινούν σήμερα Πέμπτη οι χειμερινές εκπτώσεις στα εμπορικά καταστήματα, οι οποίες θα διαρκέσουν ως τις 28 Φεβρουαρίου.
Οι εμπορικοί σύλλογοι υπενθυμίζουν σε καταστηματάρχες και καταναλωτές ότι η αναγραφή της παλαιάς και της νέας τιμής των πωλούμενων με έκπτωση προϊόντων είναι υποχρεωτική.
Παράλληλα, το ποσοστό της έκπτωσης, που διαφημίζει κάθε κατάστημα, θα πρέπει να είναι πραγματικό και όχι παραπλανητικό και μαζί με το ποσοστό να γίνεται αναφορά ότι πρόκειται για έκπτωση, π.χ., «20% έκπτωση».
Η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής εξέδωσε τις καθιερωμένες οδηγίες προς τους καταναλωτές που θα προχωρήσουν σε αγορές αυτή την περίοδο.
Ο εμπορικός κόσμος υπολογίζει ότι φέτος θα προχωρήσει σε μεγαλύτερες εκπτώσεις, διότι εξαιτίας της κρίσης και της κακής ψυχολογίας παρατηρείται μείωση της κατανάλωσης, αλλά η ΕΚΠΟΙΖΩ συνιστά στους καταναλωτές να είναι πολύ προσεκτικοί στις αγορές τους και υπενθυμίζει στους καταναλωτές τι πρέπει να γνωρίζουν ώστε να κάνουν επιτυχημένες αγορές μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου, οπότε θα διαρκέσουν οι χειμερινές εκπτώσεις. Συγκεκριμένα η ΕΚΠΟΙΖΩ προτείνει:
1. Να αγοράζουν σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Να προγραμματίζουν και να καταγράφουν τις ατομικές - οικογενειακές τους ανάγκες.
2. Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα των προϊόντων. Κυκλοφορούν προϊόντα δεύτερης διαλογής, ελαττωματικά κλπ
. 3. Να κάνουν έλεγχο αγοράς πριν και κατά την διάρκεια των εκπτώσεων και να μην ξεχνούν ότι οι τιμές των προϊόντων διαμορφώνονται ελεύθερα.
4. Να είναι εγκρατείς στις αγορές, να μην παρασύρονται από το κλίμα φτήνιας, των ευκαιριών των εκπτώσεων.
5. Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην τελική τιμή, και όχι στο μεγάλο ποσοστό έκπτωσης που ίσως είναι και πλασματικό.
6. Να θυμούνται ότι στα προϊόντα τα οποία είναι σε προσφορά δεν γίνονται αλλαγές. Πρέπει βέβαια να ενημερώνεται ο καταναλωτής και να υπάρχει σχετική σήμανση.
7. Να μην ξεχνούν ότι οι αγορές με πιστωτικές κάρτες έχουν ακόμα πολύ υψηλό επιτόκιο. Όχι στην αλόγιστη χρήση των πιστωτικών καρτών και των καταναλωτικών δανείων.
8. Να ελέγχουν πάντα την τελική τιμή του προϊόντος και ιδίως όταν αγοράζουν με δόσεις ή πιστωτικές κάρτες, πόσες και πόσο είναι οι δόσεις, ποιο είναι το συνολικό επιτόκιο (ΣΕΠΠΕ) και οι τυχόν άλλες επιβαρύνσεις. Η τιμή των προϊόντων δεν πρέπει να αυξάνεται αν πληρωθεί με πιστωτική κάρτα.
9. Να προσέχουν να μην υπερβαίνουν το όριο στις πιστωτικές κάρτες γιατί τότε θα πληρώσουν επί πλέον τόκους και το προϊόν θα τους στοιχίσει ακριβότερα. 10. Να μην ξεχνούν να ζητούν την νόμιμη απόδειξη την εγγύηση και τις οδηγίες χρήσης που μπορεί να συνοδεύουν το προϊόν και να είναι στην ελληνική γλώσσα. Το ότι είναι περίοδος εκπτώσεων δεν αναιρεί αυτά τα δικαιώματα του καταναλωτή και τις υποχρεώσεις του εμπόρου, εφόσον το προϊόν είναι ελαττωματικό είναι υποχρεωτική η αλλαγή ή η επιστροφή του.
Επίσης οι καταναλωτές πρέπει να ελέγχουν τα εξής: - Κατά την περίοδο των εκπτώσεων στο κατάστημα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη έγγραφη αναγγελία ότι πραγματοποιεί εκπτώσεις. -
Να αναγράφονται διπλές τιμές στα προϊόντα, δηλαδή η αρχική τιμή και η τιμή των εκπτώσεων ή να αναγράφεται το ποσό της έκπτωσης για συγκεκριμένες κατηγορίες ομοειδών προϊόντων σε πινακίδα με την προϋπόθεση βέβαια ότι σε κάθε είδος υπάρχει η αρχική τιμή. - Στις προσφορές πρέπει να υπάρχει ανηρτημένη πινακίδα που να ενημερώνει ότι γίνονται προσφορές. Επίσης το προϊόν πρέπει να έχει δύο τιμές αρχική και η τιμή προσφοράς (όχι σε ποσοστό έκπτωσης). -
Tέλος, στις προσφορές συνήθως αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, εάν μετανιώσουμε δεν έχουμε δυνατότητα αλλαγής.
Τετάρτη 15 Ιουλίου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου