Του Νίκου Τραντά ΜΕ το αυτοκίνητο ενός συμπολίτη – ένα Toyota Yaris – που ήταν παράνομα παρκαρισμένο σε ένα νευραλγικό σημείο, στην αρχή της οδού Πολυτεχνείου, έκανε χθες «πρεμιέρα» ο γερανός της Τροχαίας.
Ο γερανός ήρθε γύρω στις 11.30 το πρωί συνοδευόμενος από έναν «Ζητά». Περικύκλωσαν το Yaris και άρχισε η διαδικασία της απαγωγής του. Διαδικασία η οποία διήρκεσε πολλή ώρα, κατά τη διάρκεια της οποίας μπλοκαρίστηκε πολλές φορές η κυκλοφορία.
Το «απαχθέν» αυτοκίνητο μεταφέρθηκε στον ορισθέντα τόπο συγκεντρώσεως στη Μαρίνα, όπου προσήλθε αργότερα ο ιδιοκτήτης του και το παρέλαβε.
Αφού βεβαίως πλήρωσε το τσουχτερό πρόστιμο της παράνομης στάθμευσης συν τα 10 ευρώ περίπου που αντιστοιχούν στα «φύλακτρα» του αυτοκινήτου, τα οποία εισπράττει η Δημοτική Ανώνυμη Εταιρεία (ΔΑΕΑΝ) που εκμεταλλεύεται τη μαρίνα. Το περιστατικό παρακολούθησε πολύς κόσμος, που συνόδευσε με αντιφατικά σχόλια την «έξοδο» του γερανού.
Τα επικρατέστερα ήσαν αυτών που υποστήριζαν ότι «πρέπει να αντιμετωπισθεί με κάθε τρόπο το χάος στην κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης».
Όπως είναι γνωστό, ένα αυτοκίνητο που σταθμεύει παράνομα στο σημείο αυτό μπλοκάρει την κίνηση και καθιστά προβληματική την κυκλοφορία των αυτοκινήτων που κινούνται στην οδό Πολυτεχνείου. Και ιδιαίτερα αυτών που εισέρχονται από την οδό 25ης Μαρτίου, προερχόμενα από το λιμάνι.
Για ευαισθητοποίηση Μιλήσαμε με τον Διοικητή του Τμήματος Τροχαίας Αγίου Νικολάου Ιωάννη Παπαλεωνίδα, ο οποίος τόνισε ότι η επιχειρησιακή δράση του γερανού έχει κυρίως ρόλο ευαισθητοποίησης των οδηγών.
Απαντώντας στην ερώτηση, πώς ο ιδιοκτήτης ενός οχήματος που απομακρύνεται από το γερανό θα ειδοποιηθεί για το τι έγινε, είπε ότι η Υπηρεσία άμεσα αναζητά τα στοιχεία του κατόχου του αυτοκινήτου με βάση τον αριθμό κυκλοφορίας και ο οδηγός ειδοποιείται «σε εύλογο χρονικό διάστημα και πάντως εντός της ίδιας ημέρας».
Στην ερώτηση, αν ο χώρος φύλαξης των αυτοκινήτων εντός του χερσαίου χώρου της μαρίνας πληροί τις αναγκαίες προδιαγραφές ασφάλειας των αυτοκινήτων, ο Διοικητής της Τροχαίας είπε ότι ο καθορισμός του χώρου έγινε από το Δήμο και τη ΔΑΕΑΝ, που αναλαμβάνουν και την ευθύνη της ασφαλούς φύλαξης των αυτοκινήτων που θα μεταφέρει εκεί ο γερανός. Για τα επιβατικά αυτοκίνητα το ημερήσιο τέλος φύλαξης είναι 9,84 ευρώ και κλιμακώνεται ανάλογα με το μέγεθος του οχήματος.
Για μοτοσικλέτες τρίκυκλες, το τέλος φύλαξης είναι 4,92 και για δίκυκλες 2,46 ευρώ. Για φορτηγά έως 3,5 τόνους είναι 14,76 ευρώ και για μεγαλύτερα 19,68 ευρώ. Ο κάτοχος του αυτοκινήτου πρέπει να μεταβεί στον χώρο, να καταβάλει το τέλος φύλαξης και αμέσως μετά παραλαμβάνει το όχημά του.
Την κλήση για την παράνομη στάθμευση μπορεί, όπως ισχύει σε κάθε ανάλογη περίπτωση, να την πληρώσει εντός 10ημέρου έχοντας τότε την έκπτωση 50% που ορίζει ο νόμος. Σχετικά με τον πολύ σχετικά χρόνο που απαιτήθηκε για την απομάκρυνση του αυτοκινήτου από την οδό Πολυτεχνείου χθες, ο Διοικητής της Τροχαίας εξήγησε ότι ήταν η πρώτη περίπτωση που επιχειρούσε ο γερανός και σε κάθε περίπτωση η όλη επιχείρηση θα πρέπει να γίνει με ιδιαίτερη προσοχή ώστε να μην προκληθούν φθορές στο όχημα που απομακρύνεται.
Ο κ. Παπαλεωνίδας πρόσθεσε ότι ο γερανός δεν είναι εφικτό να επιχειρεί σε καθημερινή βάση, αλλά θα παρεμβαίνει σε περιπτώσεις όξυνσης των κυκλοφοριακών συνθηκών. Το γερανοφόρο όχημα της Τροχαίας είναι ένα ιδιόμορφο μηχάνημα που απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις που αποκτώνται ύστερα από ειδική εκπαίδευση του προσωπικού που το χειρίζεται. Η αδυναμία δράσης σε καθημερινή βάση έγκειται κυρίως στο γεγονός ότι δεν υπάρχει ο αναγκαίος αριθμός εκπαιδευμένων χειριστών.
Στην περίπτωση του γερανού στον Αγιο Νικόλαο υπάρχει μόνο ένας εκπαιδευμένος χειριστής. Στην ερώτηση, αν ο γερανός θα επιχειρεί κάποιες ώρες καθημερινά, ιδιαίτερα στο χρονικό διάστημα μέχρι 20 Αυγούστου που παρατηρείται ένταση των κυκλοφοριακών προβλημάτων λόγω της αυξημένης κίνησης, ο κ. Παπαλεωνίδας είπε ότι το κυκλοφοριακό πρόβλημα οξύνεται σε συγκεκριμένες πρωινές ώρες και εκεί θα δοθεί το βάρος και της λειτουργίας του γερανού.
«Τα περιθώρια δράσης του γερανού προσδιορίζονται και από τις επικρατούσες συνθήκες για να επιχειρήσει σε συγκεκριμένους δρόμους, να κάνει τους ελιγμούς που απαιτούνται, να μην διακόψει την κυκλοφορία κλπ.
Εκ ων πραγμάτων σε τέτοιες περιπτώσεις δεν θα μπορεί να επιχειρήσει γιατί θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα απ’ όσα θα επιλύσει.
Η λειτουργία του γερανού έχει βασικό ρόλο να στείλει το μήνυμα στους πολίτες ότι δεν μπορεί να συντηρείται καθεστώς ασυδοσίας. Παράλληλα με τον κατασταλτικό ρόλο του ο γερανός αναμένεται να λειτουργήσει και αποτρεπτικά για πολλούς που λειτουργούν παραβατικά. Και αν αυτό καταστεί εφικτό θα αποφέρει όφελος για την λειτουργικότητα και την αισθητική εικόνα της πόλεως», κατέληξε ο Διοικητής της Τροχαίας.
Εφημερίδα Ανατολή
Κυριακή 2 Αυγούστου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου